Στην Ελλάδα

Spetses

2 reacties

Spetses

Zaterdag morgen moest er eerst boodschappen gedaan worden. Zo ongeveer alles was op. Er was zelfs geen olijfolie meer aan boord. Hiervoor was een wandeling van een dik halfuur nodig, eerst naar de Dia. Dat is een low budget supermarkt. Voor de groente langs de groenteboer en ook nog even langs de slager om als laatste ook nog even langs de bakker te gaan. Het is toch raar dat hier nog steeds al die winkels apart zijn. En dan verkoopt de bakker eieren en de groenteboer olijfolie. De slager verkoopt ook eieren en allerlei soorten pasta. Ik ben het spoor nog een beetje bijster geloof ik. Vooral wat je nou waar moet kopen qua kwaliteit betreft. Volgens Nol doe ik soms oneerbare voor stellen, zoals kaas halen in de supermarkt. Daar heb je dus een kaasboer voor. Klinkt best logisch maar toch. Gister heb ik onder het genot van een biertje belooft dat ik de onderkant van de boot wel even ga bekijken. Gister tijdens het aan leggen hoorden we een raar geluid vandaar. Ook moet er in de top van de mast de antenne voor de marifoon recht worden gezet. Die hangt nu een beetje zielig naar beneden en dat komt de ontvangst niet ten goede. Vandaag waaide het te hard, morgen moet ik er toch echt aan geloven geloof ik.

Zondag morgen heb ik gedoken. Het ging minder gemakkelijk dan ik dacht. Ten eerste omdat het water nogal koud was. Ik was natuurlijk zo eigenwijs om geen wetsuit aan te trekken. Ten tweede omdat ademhalen door een mondstuk ook niet me valt. Het ging veel zwaarder dan verwacht. Tenslotte liep ook mijn masker steeds vol met water. Dat is niet fijn, dat water is ongelooflijk zout!  Maar het was het waard. Na een paar keer de boot van onder te hebben bekeken en niks raars te hebben ontdekt hielp Nol mij uit het water. Klappertandend stond ik op de kade nog wat te kijken naar de boot toen er een Griek in een snelle boot de haven binnen kwam, die keek mij verward aan en wees naar zijn eigen wetsuit en schudde meewarig zijn hoofd. Gelukkig was we warm water aan boord zodat ik van een welverdiende warme douche kom gaan genieten. Na de douche heb ik Nol de mast in gehesen waar hij de antenne voor de marifoon weer rechtop heeft gezet. Wat een productieve dag, en dat nog wel op zondag. Het was nog niet eens lunchtijd en we hadden toch al alles gedaan wat er die dag moest gebeuren.

Maandag hebben we wat voorbereidingen getroffen voor dinsdag. Het plan was om dinsdag te vertrekken en om af te zakken richting Kreta. De wind waait alleen nog steeds uit de verkeerde hoek. Na verschillende websites te hebben bekeken hebben we besloten om de gok te wagen en te gaan zeilen naar Milos. Eerst nog wat proviand in geslagen. Hiervoor was een wandeling van een half uur nodig en dat met al die flessen water en eieren. Gevaarlijke combinatie! Uiteindelijk alles heel aan boord gekregen waarna we de dag van morgen nog even hebben door gesproken!

2 thoughts on “Spetses

  1. Ha die Carien,

    Wat schrijf je leuke verhalen over het reilen en zeilen (niet bedoelt maar moet er toch om grinneken…) mbt de boot en je leven daar. Hier is het inmiddels min 5 maar het voelt (zo vertelde de weerman/vrouw van dienst) aan als min 15. Heerlijk he; NOT!

    Anyway, blijf ons vermaken met je verhalen, blijf genieten én veel succes!
    Greetz
    Irving

  2. Geen wetsuit ! Je lijkt wel op een duitser vroeger die gingen ook de Noordzee in als wij nog stonden te klappertanden. Menigeen wees op zijn voorhoofd. Lekkere ijverige zondag zeg. Geeft vast een goed gevoel.
    En nu een poging om naar Kreta te gaan. Mooi eiland, veel te zien. Lekker groot maar geen idee hoe ver je naar de winkels moet. Leuk dat je zo uitgebreid schrijft.
    Groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

