Στην Ελλάδα

Porto Heli deel 3

1 reactie

Porto Heli deel 3

Zondagmiddag zijn we naar Ermioni gereden op de brommer en hebben ergens geluncht onder het genot van een prachtig uitzicht. Op de terugweg begon het gezeik, de brommer liet het afweten. De ketting vloog er om de haverklap af. Steeds weer stoppen ketting erop leggen en dan weer verder. De ene keer ging dat langer goed dan de andere keer. Maar met enige vertraging hebben we het weten te halen tot de boot waar Nol de conclusie trok dat het misschien toch wel einde oefening is voor z’n brommer. Maar of ie hem nou echt weg gaat doen ik weet het niet. Ik word al wel steeds beter in het aan duwen van dat ding al is het niet echt een hobby van me. ‘S avonds zijn we nog even naar wat vrienden van Nol geweest die op de werf liggen. Lekker geborreld en ze uitgenodigd om dinsdag te komen eten.

Maandag was een relax dag, ben vanwege de pijn in mijn enkel niet mee wezen klussen. Goh laat ik me wel van mijn beste kant zien! Mar goed ik heb bewijs want min enkel is helemaal blauw met paars. ‘S middags ben ik naar de kineziko ge weest. Dat is een winkel waar alleen spullen in staan die uit China komen. Na aanleiding van alle verhalen van Nol was ik nieuwsgierig geworden. Het lijkt op een afhaalchinees met van die rode lampionnetjes aan de gevel. Eenmaal binnen werd ik begroet door een Chinese vrouw en een heleboel kleren. Er hing veel zooi, maar heb me toch laten verleiden om een slobberbroek te kopen. Ben nu wel heel benieuwd hoe die uit de was gaat komen.

Op dinsdag heb ik de boot schoon gemaakt en volgens Nol ben ik al aan het vergrieken. De hele boot rook naar chloor. Grieken zijn daar gek op en maken er dan ook alles mee schoon. Ik had de Azax (Ajax) die iets verder in het kastje stond niet gezien en dacht ja op de het plaatje van de verpakking staat dat je er alles me kan schoonmaken dus waarom niet! Enfin de boot is schoon en het ruikt hier na alsof je in een zwembad staat.
Vandaag waaide de wind hard uit het Zuiden waardoor alle boten in de haven aan hun anker liggen te trekken, veel eigenaren kwamen een kijkje nemen of hun boot nog wel goed lag. Was leuk om te zien, al die drukte en lichte paniek bij sommigen.

One thought on “Porto Heli deel 3

  1. Chloor !!! het is in Nederland haast een vloek. Maar…’t knapt inderdaad lekker op. Alle beestjes ter ziele. Sterkte met je enkel. Endie arme brommer…net een ouwe knol zet je ook ergens in de wei om er niet meer op te rijden. Soms is de liefde sterk voor zo’n apparaat. Trouwens jer moet maar net geld hebben om iets anders aan te schaffen. Een groet ook voor Nol alhoewel ik hem en hij mij niet kent.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

