Στην Ελλάδα

Porto Heli deel 2

1 reactie

Porto Heli

Donderdag was het dan eindelijk wasdag. ‘S morgens vroeg de generator gestart wasmachine aan. Nol wast alles op 60 graden en zit mij de gek aan te steken met het feit dat ik op 30 graden was. Maar goed alles dus op 30 graden. Vervolgens zijn we gaan klussen aan de bij boot en de loopplank. Dit ging soepel al werd ik wel lek gestoken door de muggen zelfs door mijn kleren heen! Het toppunt werd bereikt toen we aan het bier zaten na het klussen en er eentje kans had gezien om in mijn lip te steken! Waar blijft de nacht vorst als je hem nodig hebt!
Vrijdag ging wat muggen betreft al niet veel beter, dus na het klussen even langs de apotheek, helaas die was dicht. Ik snap nog niet helemaal hoe die winkeltijden hier werken. Alles was open behalve de apotheek. Volgens mij is het ook een beetje wanneer zin zin hebben om open te gaan. Zo direct gaan we uit eten om te vieren dat we mekaar nog steeds de tent niet hebben uit gevochten. Om even met de woorden van Nol te spreken, we gaan naar het grill ding hier tegen over. Ik noem dat dus een pita gyros tent.
Zaterdag werd ik wakker met een dikke enkel, de muggen moeten me wel hebben. De bulten jeuken niet maar zijn wel erg pijnlijk. Toch nog maar is een keertje naar de apotheek om te vragen of zie iets hebben te preventie.
De brommer van Nol heeft de geest gegeven. Gister nog een nieuwe bougie gekocht, maar dat mag niet beten. Volgens de expert ligt het aan de bekabeling. Gezien de staat van de brommer kan het volgens mij aan van alles liggen. Maar ja ik ben dan ook geen expert he. ‘S middag lekker gerelaxt in de zon. Het is nog steeds lekker weer. En volgens het nieuws is het de warmste November sinds 1961. Val ik even met mijn neus inde de boter! Nu eerst nog even bedenken wat het gaat worden met het avond eten. Blijft toch altijd de vraag van de dag waar je ook bent.

One thought on “Porto Heli deel 2

  1. Leuk iedere keer de foto’s bij jouw verslag. Kan ik meteen jaloers worden op je garderobe. Misschien vindt je dit geen leuk opmerking maar ik ben en blijf een Amsterdamse en die lui spreken vaak in ironie.
    Sterkter met de muggen, ik weet er alles van . wij zijn een keer lek gestoken in Amerika in Florida. De aspotheek bracht uitkomst maar we waren er toch wel een dagje goed ziek van. De muggenbulten bedoel ik.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

