Στην Ελλάδα

Porto Heli deel 1

1 reactie

Porto Heli

Op dinsdag morgen nadat de was (voor een deel) opgehangen was, zijn we na dat we de brommer van dek hadden gehaald naar Kranidhi gereden om een veiligheidsbril te kopen wat kleren om in te klussen en een nieuwe batterij voor mijn horloge die op de 13e stil is blijven staan. Kosten 3 euro! Nadat ik weer bij de tijd was reden we naar de winkel waar we twee tuinbroeken hebben gekocht en een bril. Helemaal tevreden terug gesnord naar de haven. Waar we lekker in de zon hebben geluncht. Daarna wat aan de website van Nol gesleuteld. Tijd voor een biertje en de levens vraag, wat eten we vandaag. Op naar de supermarkt waar ik me rot ben geschrokken van de prijs van een potje dagcrème.

Het materiaal wat nodig is om de bij boot en de loopplank te verbeteren is op woensdag bij Herman geleverd. Bij hem in de tuin gaan we er aan werken. Helaas moest het bij bootje wel om geroeid worden naar de andere kant van de baai. Dit bleek verder dan gedacht, misschien dat de regen daar ook een aandeel in heeft gehad. Daarna de dynamo uit de machinekamer gesleuteld. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot. Niet omdat het nou zo moeilijk was, maar wel omdat ik met de sleutel kortsluiting maakt. Een behoorlijke optater dus.

Na een warme lunch die bestond uit een spaghetti omelet ben ik Porto Heli gaan bekijken. Het is een leuk plaatsje nu een serene rust hangt in vergelijking met in de zomer. In middels ben ik verkouden aan het worden alle voortekenen hebben zich al aangediend. Nol heeft me aangestoken al beweerd hij dat ik het virus heb mee genomen uit Nederland. Ik hoop dat de schade me valt, maar daar ben ik morgen snel genoeg achter. Voor de zekerheid hebben we sinaasappels voor de vitamine C gehaald als afweer geschut.

One thought on “Porto Heli deel 1

  1. Vitamine C en sinaasappels is oké maar als het virus zich al genesteld heeft kan je het schudden. Lees wel of het virus je vloert of dat jij de baas bent.
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

