Στην Ελλάδα

Hydra en Porto Heli

1 reactie

Hydra

Zondag was een relax dag. Nog een stuk gelopen en in de haven gekeken naar een parade ter ere van een heilige. Dit verklaarde ook meteen waarom de kerkklokken al zo vroeg hadden geluid. Ik heb niet begrepen wat er aan de hand was, maar leuk om te zien was het wel. In de haven zijn we nog opzoek geweest naar een apotheek omdat Nol last heeft van algehele malaise. Maar de twee die we konden vinden waren dicht en de locals wisten ook niet waarom. Tijdens de wandeling nog wat fruit geplukt en opzoek gegaan naar de pot met geld die onder de regenboog moet staan. Helaas niet gevonden, als het wel was gelukt was het een dubbele jackpot geweest aangezien de regenboog ook een dubbele was. Na het avond eten hebben we besloten om naar Porto Heli te varen, maar dit alleen als we droog weg konden.

Porto Heli

Maandag morgen was het droog, optimistisch heb ik mijn korte broek aan getrokken. Dit heeft gewerkt. De hele dag heeft de zon geschenen, het was bijna windstil en dus ook warm. Onderweg nog geprobeerd op tonijn te vangen, helaas erg happig waren ze niet. Rond de lunch kwamen we de haven binnen. Het aanleggen ging soepel deels doordat er geen wind stond. Daarna lekker aan dek geluncht en dit afgesloten met een biertje. In het donker zijn we nog even gaan hardlopen. Op de terug weg kwamen we langs een vissersboot met daarop een haai van een meter of 5! Nu wist ik wel dat daar waar dolfijnen zwemmen ook haaien zwemmen maar toch…. Deze gedachte had ik altijd geparkeerd in het negeer hoekje, of dit nu nog mogelijk is weet ik niet. Wat me wel op viel aan de haai is dat hij helemaal niet zo gracieus was, deels door dat al z’n ingewanden er al uit waren. De kracht die die besten op Discovery Channel uitstralen was verdwenen, z’n lijf leek meer op een pudding. De ogen daarentegen stonden nog wel op aanvallen. Nu zit ik eigenlijk nog met een vraag, hoe smaakt haai? 

One thought on “Hydra en Porto Heli

  1. Wat jammer van die pot met geld. Hoe haai smaakt ? Ook geen idee.
    Tot jouw volgende verslag.
    Een groet
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

