Στην Ελλάδα

Egina en Poros

1 reactie

Egina

De eerste avond op Egina was super! De ferry bracht ons naar de haven, gelukkig was het niet ver lopen. De tassen begonnen toch wel een beetje hun tol te eisen. ’s avond heerlijk gegeten in een taverna (een eetcafé). Na wat wijn stortte ik volledig in. Op naar de boot om te gaan slapen. Dat is heel goed gelukt ondanks alle rare geluiden en omgeving. De volgende morgen lekker rustig aangedaan. Spullen een beetje uitgepakt en geordend. ’s middags zijn we naar een visreastaurnt gegaan waar ik de bestelling aan Nol over heb gelaten. Het werden garnalen, inktvisringen, vissen (weet echt niet meer precies welke ondanks dat de kop er nog aan zat) en spinazie in olijfolie en citroen. Het was heerlijk al was het wel lastig om de garnalen te pellen.

Zondag hebben we een brommer gehuurd om eerst naar Paleohora te gaan. Dit was vroeger een dorpje, nu staan alleen de kerken nog, als ik het goed heb staan er 32 kerken, we hebben ze niet allemaal bekeken, maar het uitzicht was fantastisch. Vervolgens zijn we lang de Tempel van Aphaia gegaan. Nol vertelde onderweg dat musea op zondag gratis zijn. Nou gratis was het zeker aangezien er een bordje hing met gesloten! Dus zijn we er maar omheen gelopen en geklommen. Op de terugweg nog een pita gyros verorberd! Brommer terug gebracht zonder te tanken, maar ja starten wou ie ook niet meer toen we bij de verhuurder voor de deur stonden! Laat in de middag is er koers gezet richting Poros.

Poros

Maandag is volledig verspilt aan een geniale ingeving van Nol en mij. De internetkabel die gesplits moest worden met al het geweld van de wereld. ’s morgens 2 usb kabels en een hub gekocht. Het leek allemaal goed te gaan totdat het aansluiten niet wou. Het resultaat, diverse kabels door geknipt en door gemeten maar op de een of andere manier wou het maar niet lukken. Een usb kabel en de kabel van het internet waren al gesneuveld. Nol was er klaar mee en ging eten maken. Na het eten hebben we op mijn aandringen toch nog even alles netjes gesoldeerd ipv de kabel in elkaar gedraaid. Dit werkte, gelukkig konden we toch nog met een soort van trots gevoel naar bed. Het resultaat is wel dat het nu weer zit zoals het zat maar dan met een stukje soldeer er tussen.

Dinsdagmorgen zijn we gaan hardlopen, ik had nog spierpijn van zondag, het ging dus voor geen meter. Dat was ook alle activiteit voor vandaag. Nol is nog een stukje gaan lopen en heeft sinaasappels en mandarijnen mee genomen die die van een boom heeft geplukt/gejat. Ze zijn heerlijk. Nu i het hier al weer donker en het waait heel hard maar warm is het nog steeds omdat het zuiden wind is. Zo lekker genieten van de kookkunsten van Nol. Ik doe de afwas met plezier!

One thought on “Egina en Poros

  1. Leuk zo’n uitgebreid verslag, of ik er bij ben !
    We zijn nog al eens in Griekenland geweest dus zie ik het voor me als ik je diary lees. Het is inmiddels alswer 17 november.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

